
به گزارش شهر و صنعت، مدارس سمپاد؛ رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اظهار داشت که این فناوری میتواند دقت شناسایی نخبگان را تا ۴۰ درصد افزایش دهد و این امر در نهایت به شناسایی استعدادهای پنهان در نقاط دورافتاده کمک خواهد کرد.
مدارس سمپاد؛ هوش مصنوعی با ورود به سیستم آموزشی مدارس سمپاد، توانسته است فرآیند استعدادیابی را متحول کند.
هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار پیشرفته، میتواند در شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر، نتایج دقیقتری از روشهای سنتی به ارمغان بیاورد. این تغییرات بهویژه در مناطق روستایی که دسترسی به ابزارهای پیشرفته کمتر است، از اهمیت بالایی برخوردار است. رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که این فناوری میتواند علاوه بر دقت بیشتر، زمینهساز ایجاد محیطهای آموزشی دیجیتال پیشرفتهتری در مدارس سمپاد باشد.
افزایش دقت شناسایی نخبگان با استفاده از هوش مصنوعی
هوش مصنوعی اکنون قادر است فرآیند استعدادیابی را بهطور چشمگیری ارتقا دهد. براساس گفتههای رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، این فناوری قادر است بهطور قابل توجهی دقت شناسایی نخبگان را در مقایسه با روشهای سنتی افزایش دهد. او تأکید کرد که استفاده از این فناوری در مدارس سمپاد، به ویژه در مناطق دورافتاده، میتواند تأثیر زیادی در شناسایی استعدادهای برتر داشته باشد.
آموزشهای تخصصی برای معلمان
در راستای این تغییرات، این مدارس تا پایان سال ۱۴۰۳ به آزمایشگاههای هوش مصنوعی مجهز خواهند شد. این طرح با هدف تقویت زیرساختهای دیجیتال در مدارس سمپاد به اجرا درخواهد آمد. علاوه بر تجهیز مدارس به این فناوری، ۵۰۰۰ معلم نیز آموزشهای تخصصی در زمینههای مختلف هوش مصنوعی دریافت کردهاند. این معلمان بهطور فعال از فناوریهای جدید در فرآیندهای آموزشی استفاده میکنند و به ارتقای کیفیت آموزش در این مدارس کمک خواهند کرد.
رباتیک و مهارتهای فنی در مدارس سمپاد
در این راستا، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان همچنین افزود که دانشآموزان مدارس سمپاد باید حداقل یک بار ربات بسازند تا مهارتهای فنی و عملی خود را تقویت کنند. به همین منظور، کارگاههای رباتیک برای دانشآموزان این مدارس راهاندازی شده است تا تواناییهای علمی و عملی آنها در زمینههای مختلف فناوری توسعه یابد.
آموزشهای ویژه برای معلمان در زمینه هوش مصنوعی و روانشناسی استعدادها
در ادامه، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد که معلمان این مدارس باید در زمینههای مختلفی چون برنامهنویسی، هوش مصنوعی و روانشناسی استعدادها آموزشهای لازم را ببینند. این آموزشها به معلمان کمک خواهد کرد تا به شیوهای مؤثرتر و هوشمندانهتر با دانشآموزان کار کرده و استعدادهای آنها را به بهترین نحو شناسایی کنند.
انتهای پیام/